Gympa & gruppträning

Friskis&Svettis gympa har tre grundintensiteter?
bas
medel
intensiv

Träningen är allsidig och passen har samma uppbyggnad. Uppvärmning följs av rörlighet, styrka och kondition i två omgångar och passen avslutas med nedvarvning, stretch och avslappning.

Dessa pass erbjuder vi:

Dans fusion

Showa loss med steg och dansstilar.

Här blandas olika stilar, t ex disco, funk, jazz, latino, rock, swing och du kan hänga på direkt. Inga avancerade koreografier, bara härma, släppa loss och ha kul med mycket känsla, attityd och karaktär. Det är lekfullt, fritt och inga krav på exakthet. Gillar du att showa så gillar du garanterat danspasset.
Vältränad eller inte, alla kan vara med och göra passet till sitt eget. Precis som på dansgolvet.

Familjegympa

Lekfull jympa för barn och vuxna tillsammans

Familjejympan är lekfull Jympa för barn 2-6 år och vuxna tillsammans. Det är roligt, spännande, och omväxlande. Här samlas våra yngsta deltagare för att ha kul och röra sig till musik. Fokus är på grovmotorisk träning och lekfulla rörelser som kommer ur musiken. Vi skapar förutsättningar för barnens naturliga och spontana förhållningssätt till rörelse. Effekten av enskilda rörelser är mindre viktig.

Gympa medel

Vår klassiska gruppträning finns på bas, medel och intensivnivå.
Gympa är Friskis&Svettis klassiker. Den är varierad, funktionell och enkel att hänga med i. Gympa är allroundträning i suverän form. På en timme får du träna allt: styrka, kondition och rörlighet. Träningskänslan och lusten att röra sig föds ur musiken. 

Medel passar dig som är van att träna och vill ha mer krävande styrke- och konditionsövningar. Medel har tuffare tempo. Tyngre övningar varvas med lättare och hopp varvas med hoppfria steg.

Puls bas

Gympa puls följer vi musikens driv med roliga steg, ös och pulshöjande övningar i ett längre konditionsavsnitt.
Pulsgympa på basnivå är hoppfri, har mindre belastning på enskilda övningar och tempot är något lugnare än medel. Bas är en varierad och skonsam jympa som bygger upp styrka, kondition och rörlighet från grunden. Träningen är lagom tuff och enkel för att passa de flesta. Bas är hoppfritt, men innehåller lite jogging eller andra steg som "lättar" från golvet. 
 

Station medel 75

Jympa för dig som gillar rak, enkel och styrkeinriktad träning. Med träningen i stationer blir den också peppande och omväxlande! Passets inledning och avslutningen med ett rejält och svettigt konditionsavsnitt känner du igen från den vanliga jympan. Mittdelen däremot har annan karaktär. Där delar vi upp oss och tränar styrka i stationer, ibland med redskap som brädor, hantlar, eller gummiband. Vi kör fyra stationer med fem varv och jobbar ungefär en minut per station.
Passet är 75 minuter.

Alla pass har olika personlighet, eftersom ledaren väljer sin musik själv.